چربی گیر پلی اتیلن

این بیماران به عنوان صبحانه میتوانند یک واحد نان سبوسدار با پنیر کمچرب و سبزی بخورند. متأسفانه گاهی برخی افراد به خصوص آنهایی که دچار اضافه وزن هستند، گمان میکنند اگر هندوانه یا خربزهای، شیرین نباشد، قند و کالری ندارد و میتوانند با خیال راحت به هر میزان که دلشان خواست، از آن بخورند. این پروتئین حاوی برخی از اسیدهای آمینه ضروری مانند لیزین، آرژنین، تریپتوفان و گلوتامیک اسید است که برای موهای سالم و قوی در بدن مورد نیاز است، تخمه هندوانه برای افراد مبتلا به دیابت، مفید است و داشتن پروتئین بالا تخمه هندوانه برای افرادی که دارای کمبود پروتئین هستند بسیار مفید است.

این تخمه دارای طبع سرد و تری است و از نوعی هندوانه خاص که در جابان کشت می شود، تهیه می شود. در روستای جابان در فصل های پاییز بعد از جدا کردن تخمه ها از هندوانه آنها را با آب روناس، گلپر، آبلیمو و نمک طعم دار می کنند و سپس آنها را بو می دهند. دانه های هندوانه سرشار از آهن و مواد معدنی هستند که عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. بنابراین افراد سرد مزاج هنگام استفاده از تخمه ژاپنی باید دقت داشته باشند و به همراه آن مصلح استفاده کنند.

حتماً شما هم تا به حال شنیدهاید که معمولاً به افرادی که دچار سرماخوردگی شدهاند، توصیه میشود خربزه نخورند؛ چون عامل آزادکننده هیستامین، در خربزه وجود دارد که احتمال تشدید سرماخوردگی و آلرژی را در افراد مستعد بالا میبرد. تخمه هندوانه سرشار از ویتامین مانند تیامین، نیاسین، اسید فولیک، و مواد معدنی مثل منیزیم، پتاسیم، منگنز، آهن، روی، فسفر و مس است، علاوه بر این دانه هندوانه یک منبع بزرگ از کالری است، طبیعت تخمه هندوانه سرد وتر است، در هر ۱۰۰ گرم تخمه هندوانه، حدود ۶۰۰ گرم کالری وجود دارد، تخمه هندوانه، بو داده شده به عنوان یک میان وعده یا برای بعضی از سالادها استفاده میشود.

شما با مصرف مناسب این تخمه می توانید از فواید زیادی بهرمند شوید. شما می توانید این تخمه را در طول شبانه روز استفاده کنید و از فواید بسیار زیاد آن بهرمند شوید. این تخمه به رنگ قرمز و مشکی در بازار موجود است. بنابراین بهتر است از نوع خام آن استفاده کنید. دستیابی به وزن ایده آل نیاز به انتخاب میان وعدههای مناسب و کم کالری هم دارد، انتخاب گروه میان وعدهها به خصوص در هنگام روزهای تعطیل باید مانند رژیم غذایی با رعایت میزان حجم و تعادل باشد ضمن اینکه اصل تنوع نیز در انتخاب میان وعدهها بهتر است در نظر گرفته شود.

RBC : تعداد گلبول های قرمز نشان می دهد که کاهش تعداد آن از محدوده ی نرمال یکی از نشانه های کم خونی می باشد. البته این حالت زمانی در بدن رخ می دهد که توده سفت زیر پوست دارای عروق خونی زیادی بوده، یا این که در کنار رگ های اعصاب رشد کند. این هندوانه برای رشد نیاز به دمای ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد دارد و قابل خوردن نیست و مزه خوبی ندارد.

در این منطقه هندوانه آجیلی به خوبی رشد و پرورش داده می شود. به گزارش ايسنا سلامت نیوز به نقل از سایت طراط نوشت: این خوراکیهای آبدار، حدود ۵ تا ۷ درصد هم قند دارند و شیرینی آنها به مقدار قند موجود در ترکیبشان، بستگی دارد. همچنین لازم به ذکر است، که تخمه های بو داده شده ارزش غذایی پایین تری نسبت به تخمه های خام دارند. لازم به ذکر است که نوع و مقدار اسید چرب موجود در روغن های مختلف، متفاوت و متنوع می باشد، بنابراین باعث بوجود آمدن انواع روغن ها در طبیعت می شود. یعنی دلیل اینکه صیفیجات، شیرینی لازم را ندارند، وجود نداشتن شرایط آب و هوایی یا زراعی مناسب برای تبدیل نشاسته به قند در درون آنهاست، اما همین صیفیجات کمشیرین هم کالری دارند و مصرف بیش از اندازه آنها میتواند باعث چاقی شود.

دستگاه گوارشی و سیستم عصبی هم به دریافت این ماده معدنی نیاز دارند. این مواد چرب موجود در خون، مانند کلسترول و تریگلیسیرید، ممکن است با بیماریهای قلبی عروقی مرتبط باشند. گاهی تداخلات غذایی میتوانند مشکلاتی را برای افراد به وجود بیاورند اما واقعیت این است که هنوز هیچ تحقیق علمی و معتبری که بتواند ضرر خوردن خربزه با عسل را توجیه کند، انجام نشده است. بسیاری از افراد پس از خوردن صیفیجات یا تخمه آنها، دچار نفخ و دلدرد میشوند. آنتی اکسیدان های موجود در تخمه ژاپنی از بروز بسیاری از بیماری ها مانند سرطان پروستات در آقایان جلوگیری می کند.

این تخمه میان ایرانیان بسیار محبوب است و امروزه به بسیاری از کشورهای دنیا صادر می شود. سیب پخته شده: سیب یکی از سالمترین میان وعدهها به شمار میرود و به روشهای زیادی میتوان از آن استفاده کرد، یکی از این روشها پختن آن است، سیب پخته شده دارای همان مقدار فیبر و ویتامینی است که در سیب تازه وجود دارد. از نظر نوع چربی هم دارای اسیدهای چرب اشباع و غیراشباع هستند که البته مقدار اسیدهای چرب غیر اشباع (مفید) آنها بیشتر است… تخمه هندوانه، برای درمان بیماریهای قلبی و عروقی و فشار خون بالا و کنترل فشار خون و دیابت نیز مفید است، دانه هندوانه علاوه بر خواص درمانی، برای سلامت پوست نیز مفید است، مواد مغذی موجود در تخمه هندوانه، پوست را از بروز انواع خاصی از سرطان و عفونت محافظت میکند.

ان تخمه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های قوی برای تقویت سلامت پوست بسیار مفید است. همانطور که در بالا گفتیم، تخمه ژاپنی حاوی ترکیبات بسیار مفید مانند ویتامین های مفید، آنتی اکسیدان های قوی و مواد معدنی مفید است. همچنین به دلیل داشتن منیزیم در ترکیبات خود برای تقویت و بهبود مشکلات عصبی بسیار مفید است. مصرف مقدار زیاد هندوانه با بهبود عملکرد قلبی عروقی مرتبط است، زیرا جریان خون را ارتقا می دهد.

مصرف این تخمه برای تقویت سلامتی توصیه می شود. شما می توانید از این تخمه برای تقویت سلامت عضلات بدن خود، تنظیم ترشحات آنزیم و تقویت عملکرد مغز استفاده کنید. این تخمه همچنین متابولیسم بدن را افزایش داده و به دلیل آنتی اکسیدان های قوی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. تخمه ژاپنی غنی از پروتئین، آنتی اکسیدان و مواد مغذی است. پسته: از مقدار چربی زیاد موجود در پسته نترسید چرا که اکثر این چربیها اشباع نشده و یا چربیهای خوب برای بدن هستند، با خوردن ۲۰ عدد پسته تنها ۸۰ کالری و کمتر از یک گرم چربی اشباع شده دریافت کنید، پستهها سرشار از پروتئین، فیبر ویتامین و مواد معدنی کلیدی هستند.

مغز تخمه آفتابگردان: یک قاشق چایخوری مغز تخمه آفتابگردان را میتوانید همراه با یک فنجان ماست مصرف کنید، مغزها دارای ۱۹ کالری هستند و کل این میان وعده کمتر از نیم گرم چربی اشباع شده دارد، مطمئن شوید مغزهایی که استفاده میکنید بدون نمک باشند بخصوص اگر مراقب مقدار سدیم بدنتان هستید. این احشا از نظر ویتامین B2، B3 و B6 غنی و از نظر میزان آهن مشابه جگر سیاه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید